Joulu on pienten, kilttien ja söpöjen. Minulle sanottiin jouluna, että olen pieni. Onhan se tietysti kannustavaa, että aattona hautausmaalla lapsineuvolan terveydenhoitaja sanoo pieneksi. Ikää on kuitenkin riittävästi, eikä omia lapsia ole.

En ole pieni. Lyhyt ja pienikätinen, mutta en pieni. Tietysti kaikki on suhteellista. Pienisieluinen olen varmaan, mutta sen kahden sekunnin keskustelun jälkeen Tarja-täti tuskin osaa sanoa siitä mitään.

Olihan sillä tädillä tytärkin mukana. Kertokaa te viisaat minulle, miksi minä en halua nähdä menneisyyden ihmisiä. Se tytär vaikutti aidosti iloiselta, kun minut näki. Minä en. Minulla ei ole mitään annettavaa ihmisille. Miksi ne tulevat minun luokseni? Menkööt sellaisten tykö, joilla on annettavaa.

Vedän mieluusti pikkuoravien kanssa shown ja lähden Saukin kanssa kaljalle. Saukki ei soittanut ja pikkuoravat sooloilevat. Happy Christmas!