Introvertti on sisäänpäin kääntynyt paska. Se kuuntelee hyvin, mutta ahdistaa muita ihmisiä kuuntelullaan. Se osaa puhua kaikista epäilyksistä huolimatta. Osaa se. Ei se mykkä ole.

Ja osaa se ajatellakin. Sen se vasta osaakin. Eli sanottavaa olisi. Ei se silti sano. Sen sisällä huutaa pieni eläin, joka sanoo huutamalla EI. Älä hyvä luoja sano sitä. Se eläin on Nopolan sisarusten huumorin ottanut liian tosissaan. Älä hyvä ihminen!

Sää nyt kyllä tolla häirittet ihmistä pahemman kerran. Ei sen väliä, vaikka samaa mieltä olisikki, mutta se häiriintyy, kun sää sanot sen ääneen. Oo vaan ihan hissukseen.

Se on ihan kunnon ihminen siellä sisällä. Onhan se intra! Se haluaisi olla mukava. Se haluaisi viihdyttää. Se haluaisi, ettei siitä olisi vaivaa. Se haluaisi, että ihmiset pitäisivät. Kaikki haluavat.

Ei. Älä hyvä ihminen sano sitä. Ihmiset ajattelee ikäviä. Ja minähän uskon, kaiken. Ja minä pelkään. Sen pelon aiheutan minä. Sitä pelkoa ruokin minä. Se pelko olen minä. Se on helppoa.